HOITOPÄIVÄKIRJA

Tämä on testialue. Voit joko poistaa tämän tai muokata asetuksia hallintapaneelissa.

HOITOPÄIVÄKIRJA

ViestiKirjoittaja Noora » 09.09.2018 09:30

Moikka!
Kirjoita tänne aina, kun olet käynyt hoitamassa omaa hoitsuasi.
Mainitse kertomuksen alussa hahmosi nimi, hoitohevosesi sekä päivämäärä.
Muista todenmukaisuus! Ei siis äärimmäisiä aikahyppyjä, pysy kokoajan samassa päivässä.
Pysy kokoajan oman hahmosi näkökulmassa.
Hyviä kirjoitteluhetkiä <3
Noora
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09.09.2018 09:27

Re: HOITOPÄIVÄKIRJA

ViestiKirjoittaja Noora » 09.09.2018 12:05

Irene, Dexi, 9.9.2018

Saavun tallille skootterillani. Heti ensimmäiseksi menen moikkaamaan Dexiä tarhalle, jossa se seisoo onnellisena ja väsyneenä paikoillaan.
Tämä laittaa korvat höröön nähdessään minut. Juttelen tämä kanssa hetken rapsutellen ruunaa, ja sitten suuntaan talliin.
Ensimmäiseksi menen hoitajien kaapeille, ja vaihdan tallikamppeet päälle.
Vanessa istuu myös sohvalla, ja moikkaa minua. Moikkaan takaisin.
Laitan työhanskat käteeni, ja suuntaan kohti lantalaa, jonka vieressä säilytetään myös kottikärryjä.
"Ensin työ, sitten hupi" totean itsekseni.
Saisin tänään liikuttaa Dexin kevyesti, ja olin jo suunnitellut ratsastuksen alusta loppuun.
Nyt ensin putsaisin kuitenkin Dexin karsinan, jonka jälkeen vasta hakisin tämän sisälle.
Karsinan putsaamisen sekä vesi-ja ruokakuppien putsaamisen jälkeen otan riimunnarun mukaani ja suuntaan tarhoille. Vastaan tulee myös Kaisa ja Vappu, jotka vievät hoitoponejaan sisälle harjattavaksi. Hymyilen näille.
Dexi seisoo tarhan portilla odottamassa minua, ja avaan alimman tarhan portin. Otan Dexin narun päähän, ja avaan portin. Talutan ruunan talliin sen putipuhtaaseen karsinaan, jossa aijon hoitaa sen.
Sidon tämän kiinni kaltereihin, ja lähden hakemaan Dexin harjalaatikkoa. Kun pääsen ulos satulahuoneesta, huomaan Vapun laittamassa Pollya käytävällä kuntoon. "Tuuks säkin ratsastamaan?" kysyn tältä, ja hän vastaa myöntävästi. "Ooks tulossa maneesiin vai kentälle?" kysyn. "Kentäl" hän vastaa. "Aa, no mä meen varmaa maneesiin, aattelin treenata yht koulurataa" kerron. "Aajoo, mä otan puomitreenii tänää" Vappu vastaa hymyillen. "Aajuu" naurahdan, ja kävelen pois Dexin karsinalle. Alan harjaamaan tätä.
Hetken kuluttua, kun olen saanut Dexin hoidettua, haen tämän suojat satulan ja suitset. Lasken satulan satulatelineeseen tämän karsinan oveen suitset laitan hakaseen, ja alan laittamaan suojia tämän jalkoihin.
Hetken kuluttua laitan tälle satulankin päälle, ensin huopa, sitten romaani ja lopuksi satula ja vyö.
Laitan vyön ensin aika löysälle. Sitten menen pukemaan omat varusteeni päälle, ja hetken kuluttua palaan karsinalle. Kiristän vyötä hieman, ja alan laittamaan suitsia. Dexi ottaa kuolaimet nätisti suuhun, ja suljen meksikolaisten suitsien remmit kiinni.
Sitten lähden kävelemään Dexin kanssa maneesille. Maneesissa ei ole ketään muuta, josta iloitsen. Sytytän lamput, suljen oven ja vien Dexin kaartoon. Kiristän vyön, mittaan jalkkarit sopiviksi ja nousen selkään jakkaralta.
Aluksi lämmittelen käynnissä ja ravissa ensimmäiset 15 minuuttia, ja sitten alan ympyröillä taivuttelemaan Dexiä. Pikkuhiljaa Dexi hakeutuu peräänantoon, ja meno alkaa sujumaan kuin raasvattu.
Tunnin aikana treenaan HeB: 3, 2009 rataa, jonka aijon kisata Dexillä seuraavissa koulukisoissa.
Dexi kulkee hyvin, ja rata menee hyvin mallikkaasti. Kehun Dexiä kovasti, ja toivon, että hän menee yhtä hyvin kisoissa.
Sitten otan vielä loppuravit- ja käynnit. Hetken päästä laskeudun ruunan selästä, ja valojen sammutuksen jälkeen vien sen talliin, jossa hoidan sen pois. Rapsutan Dexiä sieltä sun täältä, koska ruuna rakastaa sitä. Heitän vielä fleeceloimen tämän päälle, ja vien sen tarhaan. Taputan ruunaa tarhassa vielä kerran, ja sitten lähden takaisin talliin.
Tallissa nappaan ruunan varusteet ja harjapakin mukaani, ja sattarissa alan putsaamaan tä'män satulaa, suitsia ja suojia puhtaaksi. Jälkikäteen puhdistan myös harjat.
Tämän jälkeen päätän vielä lakaista käytävän, ja sitten käyn vielä moikkaamassa Dexiä, ja sitten lähden kotiin.
Noora
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09.09.2018 09:27


Paluu Ensimmäinen alueeni

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron